Salvo

Met het Salvo laad- en losplaats beveiligingssysteem wordt voorkomen dat een voertuig onbedoeld wegrijdt bij een laad- en losplaats of dock. Tijdens het laden en lossen wordt de oplegger verbonden aan de deur van het losdock.

Hoe werkt het Salvo systeem?

Het Salvo systeem bestaat uit de vergrendeling van de oplegger (SGL-koppeling) en de vergrendeling waarmee de deur van het laad- en losdock wordt bestuurd (SCP+). Het systeem functioneert als dubbele beveiliging, waarbij wegrijden zonder sleutel niet mogelijk is. De bestuurder rijdt met zijn voertuig achteruit naar het laad- en losdock, waarna de SGL-koppeling wordt aangesloten op de noodluchtrem van de vrachtwagen. Dit voorkomt dat de luchtremslang opnieuw wordt aangesloten, waardoor de aanhangwagen op de rem blijft staan. Om het systeem te ontkoppelen is een bijbehorende Salvo-sleutel vereist, welke pas vrijgegeven wordt als de SGL-koppeling is aangesloten.

Het voordeel van deze wegrijbeveiliging is dat er één Salvo-sleutel per dock beschikbaar is. De deur van het losdock kan dus alleen geopend worden als de aanhangwagen is gekoppeld. Vanwege de veiligheid heeft elk losdock een andere code.

Salvo-controlepaneel (SCP+)

Het Salvo-controlepaneel (SCP+) vormt de hoofdinterface tussen de Salvo-koppeling en de bijbehorende bediening van de dock deur. De SCP+ bestaat uit een muurpaneel met een gebruiksvriendelijke vergrendelingsschakelaar, waarmee het losdock kan worden bestuurd. Het systeem heeft ook een panelindicator, waarmee de status en bediening getoond worden. Als de dock deur geopend is, zit de Salvo-sleutel vergrendeld.

Salvo Dockmonitor

Het systeem kan ook uitgebreid worden met Salvo Dockmonitor. Hiermee wordt via een real-time verbinding toezicht gehouden op de laad- en losdocks. De DockMonitor geeft real-time inzicht in gegevens over de docks en biedt ook uitgebreide informatie over o.a. het gebruik, laadduur en inactiviteit.

Meer weten?

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden en/of een demonstratie? Neemt u dan contact op.